lunes, 20 de abril de 2020



INGLÉS     7°A  y  7° B
Del 20 de Abril al 4 de Mayo
Hi, kids! Here we´ve got some amusing exercises to do while we stay at home
RECUERDEN  MANDAR TODOS LOS EJERCICIOS ó SACAR FOTO Ó SIMILAR
A  7gradoesc10de1@gmail.com   PARA CORREGIR.
Hola chicos! Les mando unos ejercicios divertidos para hacer mientras estamos en casa…
1 –  Can (Puedo)/Can´t(No puedo)
Suponemos ahora que estamos charlando con amigos y nos preguntan qué deportes ó actividades diarias podemos hacer y cuáles todavía no…
Vamos a repasar vocabulario conectado con lo que podemos ó no podemos hacer. Todos tenemos habilidades, vamos a ver cómo lo decimos…

Examples
can swim.   (puedo nadar)
They can speak English.    
(puedo hablar)
She
 can ride a bike.   (puedo andar en bicicleta)
Remember!
You need to add the infinitive after 'can'.
I can swim.
You can run fast.       
She can ride a bike.
We can speak English.
They can play the guitar.        (puedo tocar guitarra)
Be careful!
For negatives you can add ‘n't’ or 'not'. EN NEGATIVO USAMOS CAN´T
I can’t drive a car.  (no puedo manejar un auto)
I cannot drive.
Can they speak French? No, they can’t.
Can they speak French? No, they cannot.

Para practicar hacemos este juego. Ponemos el cursor arriba del link y se abrirá la página sobre can y can´t. van hacia abajo y abren donde dice GAME. aparecerá un juego donde tienen que poner las oraciones en orden. Después se pueden corregir solos. Luego escriben las oraciones en la carpeta y me mandan una foto con lo que hicieron al mail   7gradoesc10de1@gmail.com  para corregir


1b -  Vamos a hacer OTRO ejercicio ahora. Elijan en cada número cuál es la oración correcta: a , b , ó  c
. Choose the correct sentence! Read the sentences and underline the correct one.

1. a. I can to swim. b. I can swim. c. I can swimming.          ___I  CAN SWIM____
 2. a. We can’t speak Russian. b. We can’t not speak Russian. c. We can’t to speak Russian. ____________________________________
3. a. Can you swim? b. You can swim? c. Can you to swim? _______
4. a. Yes, I can’t. b. Yes, I to can. c. Yes, I can. _______
5. a. No, I can’t. b. No, I can. c. No, I can’t not---------------



1c – We have a passage here. Say below what the person can or can´t do…
Otro ejercicio más… Escriban debajo de   Things I can do.    /       Things I can’t do lo que la persona que habla sabe ó no hacer…
I know lots of sports. I can swim and I can play football. I can play basketball too because we are learning at school! But I can’t play baseball. We don’t have baseball lessons at my school. What else can I do? Well, I can’t speak German or French but I can speak English of course!
Things I can do.                                                       Things I can’t do
I can swim…


1d –Talk about yourselves…
 El ultimo ejercicio: Completen cada oración diciendo la verdad sobre lo que ustedes pueden ó no hacer…
a. speak English: ____I can speak English.______________________________
b. drive a car: ____I can’t drive a car.____________________________________
 c. swim: __________________________________________________________________
 d. play tennis: ______________________________________________________________
e. ride a bike: ______________________________________________________________
f. play chess: ______________________________________________________________
g. make a cake: ____________________________________________________________

RECUERDEN de TODOS LOS EJERCICIOS SACAR FOTO Ó SIMILAR Y MANDARLOS A  7gradoesc10de1@gmail.com   PARA CORREGIR.


2 -Usamos HAVE GOT O HAS GOT.
ESTUDIEN EL CUADRO DE ABAJO…
have got a brother. = I’ve got a brother.
You have got blue eyes! = You've got blue eyes!
He has got a sister. = He's got a sister.
We have got a cat. = We've got a cat.
They have got a swimming pool.= They've got a swimming pool.

Examples
have got a brother.
They have got a swimming pool.
He has got a cat.
CUANDO NO TENEMOS ALGO DECIMOS: HAVEN´T GOT    Ó    HASN´T GOT

I haven’t got a brother.
I have not got a brother.
They haven’t got a swimming pool.
They have not got a swimming pool.

He hasn’t got a cat.
He has not got a cat.

2ª - Check your grammar: multiple choice – have got Choose the correct phrase to complete the sentences.
En este  ejercicio escribanla respuesta correcta.
1. _____They´ve got__________ lots of friends at school. They’ve got         They are
2. _______________ a new laptop. She’s got           She gets
4. _______________ breakfast at 7:30. I have               I have got
 5. _______________ a maths class later. We do              We’ve got
6. _______________ a terrible cold at the moment. He is                              He’s got
 7. _______________ very hot in the summer. Everybody gets                    Everybody’s got

RECUERDEN de TODOS LOS EJERCICIOS SACAR FOTO Ó SIMILAR Y MANDARLOS A  7gradoesc10de1@gmail.com   PARA CORREGIR


3 – WH Questions
Vamos a repasar qué quieren decir cada palabra…
WHAT :  QUÉ
WHERE: DÓNDE
WHEN : CUÁNDO
WHICH : CUÁL
WHO : QUIÉN
HOW : CÓMO
WHY : PORQUÉ

Let´s complete this exercise…
Vamos a completer este ejercicio. En el espacio ponemos What,  Where,  How,  When, Why,  Who

A: _________whenn___________ are you going on holiday?    B: Next Friday.
1.        2. A: ____________________ are you going?        B: Croatia.
2.        3. A: ____________________ bought the tickets?     B: My mum
3.       . A: ____________________ don’t you go more often? B: Because we don’t want to.
4.       . A: ____________________ do you choose your holiday destination? B: We use the internet.

RECUERDEN de TODOS LOS EJERCICIOS SACAR FOTO Ó SIMILAR Y MANDARLOS A  7gradoesc10de1@gmail.com   PARA CORREGIR


4– Simple Present
Remember!       
    We use the present simple to talk about routines – what you do every day or every week  watch cartoons every day
Vamos a hablar de lo que hacemos o no hacemos habitualmente así compartimos nuestros hábitos.
Todos los días nos lavamos las manos, por ejemplo.
We wash our hands
Examples
play tennis every Sunday.                
She eats fruit every day.                    
Remember!
Usamos así los verbos para hablar de lo que hacemos o no habitualmente
We use the present simple to talk about routines – what you do every day or every week  watch cartoons every day.          

POR ESO CUANDO USAMOS ESTOS VERBOS USAMOS TAMBIÉN ESTAS FRASES:
every day TODOS LOS DÍAS
now : AHORA
 on Mondays: LOS LUNES, ETC.
 right now : EN ESTE MOMENTO
 always: SIEMPRE
 usually : USUALMENTE
 sometimes : A VECES
 at the moment : AHHHORA
never: NUNCA
 every weekend : TODOS LOS FINES DE SEMANA

4 a - Acá abajo hay un link para que lean y estudien diferentes verbos:



4b - En este  link que les mando acá abajo, tienen que poner el cursor y apretar la palabra y luego volver a poner el cursor en el dibujo que  les parece que corresponde y sola se escribe la palaba. Luego apretan el altoparlante al lado del dibujo y les da la respuesta. A jugar y aprender!!


4 c - . A DIBUJAR Y APRENDER. DIBUJA Y ESCRIBE EN TU CUADERNO DOS ACTIVIDADES QUE HAGAS TODOS LOS DÍAS…
Write and draw! Write about what you do every day. Draw a picture!

Every day I ........................................................ ........................................................................... ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


RECUERDEN TODOS LOS EJERCICIOS SACAR FOTO Ó SIMILAR Y MANDARLOS A  7gradoesc10de1@gmail.com   PARA CORREGIR


Be careful!
For the present simple, add ‘s’ or ‘es’ for he/she/it. Make the negative with ‘don’t’ or ‘doesn’t’. My dad makes dinner every evening. He doesn’t make lunch.


·        Cuando hablamos sobre lo que hace una chica, un varón ó un animal ó cosa usamos el verbo con una “S” ó “ES”, (DEPENDE CÓMO TERMINA EL VERBO) al final
He plays
She eats
It runs
My dad makes dinner every evening

·         En negativo , cuando queremos que decir que algo NO se hace ponemos DON´T antes del verbo ó  DOESN´T
I don´t play football
You don´t play football
He doesn´t play football
She doesn´t play football
It doesn´t play football
We don´t play football
You don´t play football
They don´t play football
Ej : He doesn’t make lunch.


Ahora Hagamos este ejercicio…

4 d - First click PREPARATION AND DO THE exercise and write in folder and send it back to me
4 e- Then listen to the song and write the verbs you hear. Listen to the grammar chant and find out! Can you hear the infinitives in the chant?
4 fDo the 2 GAMES that follow and send them back to me to correct

What does this boy do after school?
Primero escuchamos la historia y después clickeamos en la palabra GAME abajo y hacemos el ejercicio que va apareciendo. Hacemos lo mismo con el GAME que está abajo del primero. Cuando los van haciendo los van escribiendo en la carpeta y luego me los mandan para corregir.

RECUERDEN TODOS LOS EJERCICIOS SACAR FOTO Ó SIMILAR Y MANDARLOS A  7gradoesc10de1@gmail.com   PARA CORREGIR


UN ABRAZO Y LET´S WORK!!  BYE!

No hay comentarios.: